MedicalStudent.ro

Wednesday
Jun 10th
Text size
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home Noutati in medicina Sanatate publica Ciocolata neagra poate sa scada riscul de boli cardiovasculare

Ciocolata neagra poate sa scada riscul de boli cardiovasculare

Evaluare articol: / 1
Cel mai slabCel mai bun 

Daca mananci ciocolata neagra din cand in cand ai putea sa-ti scazi riscul de a face o boala cardiovasculara, spun cercetatorii de la Universitatea Yale, de la Prevention Research Center. Se pare ca ciocolata neagra contine flavonoizi care optimizeaza functia celulelor endoteliale in captusirea vaselor sangvine.

Flavonoizii sunt componenti ai antioxidantilor si pot fi de asemenea gasiti in diferite fructe si legume, unele vinuri sau ceaiuri. Cu cat este mai mare aportul de flavonoizi, cu atat este mai mica sansa de a face o boala cardiovasculara, spun cercetatorii.

Ultimele studii au fost facute pe 45 de subiecti cu indicele de masa corporala intre 25 si 35, toti sanatosi. Un indice corporal de peste 30 indica obezitate, iar un indice de peste 25 supraponderalitate. Subiectii au fost impartiti in trei grupuri:
- primul grup a consumat 250g de cacao pe zi, fara aport de zahar, timp de 6 saptamani
- al doilea grup a consumat 250g de cacao pe zi, cu aport de zahar, timp de 6 saptamani
- al treilea grup a consumat un placebo timp de 6 saptamani

Toti participantii au fost supusi la teste ale celulelor endoteliale pe perioada experimentului. Folosind ultrasunete, cercetatorii au reusit sa evalueze capacitatea arterei brahiale de dilatare si revenire la normal, in functie de fluxul sangvin dorit. Aceasta metoda se numeste FMD (flow mediated dilation - dilatare mediata de flux).

Iata cum s-au comportat cele trei grupuri de subiecti:
- primul grup: FMD s-a imbunatatit cu 2,4%
- al doilea grup: FMD s-a imbuntatit cu 1,5%
- al treilea grup: FMD a scazut cu 0,8%

Un membrul al echipei de cercetatori, dr. Valentine Yanchou Njike, spune: "In acest esantion de adulti sanatosi cu indicele intre 25 si 35 kg/m2, aportul de ciocolata neagra pe o perioada scurta de timip a dus la o ameliorare evidenta a functiei endoteliale. Acest lucru ne duce la concluzia ca un beneficiu mai mare poate fi adus pe termen lung. Acest studiu nu conclude ca oamenii ar trebui sa consume ciocolata ca un aliment zilnic, sugereaza doar ca ar trebui sa fim atenti asupra modului in care ciocolata neagra si alte alimente care contin flavonoizi pot sa ofere beneficii pentru sistemul cardiovascular."

Aceste cercetari urmeaza sa fie prezentate la Sesiunea Stiintifica Anuala a Colegiului American de Cardiologie, in New Orleans, marti 27 martie.(www.medicalnewstoday.com)


Publicat de :
Ileana Acsinte
Puncte: 295
 

Comentarii (0)

Subscribe to this comment's feed

Scrie comentariu

smaller | bigger
security image
Scrie caracterele din imagine

busy
 

Din aceeasi categorie:

Fumatul aduce menopauza mai aproape
Cercetatorii norvegieni au observant ca femeile care sunt fumatoare active, au o sansa cu 59% mai mare decat cele care nu fumeaza sa ajunga la menopauza mai devreme.
Citeste mai departe...
Banner
Banner

Anunturi Google

Personalitati

 

Prima femeie neurochirurg – istoria unei vieţi citite în mâini delicate si puternice

„Toată viaţa am fost numai pe fugă, nu ştiu să merg aşa...”- astfel debuta fieca...

 

Victor Babes

La 19 octombrie 1926, la Bucuresti, s-a stins unul dintre cei mai mari savanti romani, Vic...

 

Thoma Ionescu

Asadar, Thoma Ionescu(1860-1926) fost profesor – lector de anatomie al facultatii de med...

 

Mina Minovici

Intors in tara, a inaugurat in 1892, cu mari eforturi, un instituit medico-legal care ulte...

 

Dimitrie Bagdasar si dragostea pentru Neurochirurgie

‘Dr. Sofia Ionescu isi aminteste scena finala, a despartirii. Era la inceputul verii lui...
Diploma excelenta
We comply with the HONcode standard for trustworthy health
information:
verify here.

Concurs: Dincolo de cursuri

Concurs MedicalStudent.ro

Farm.ro


toto togel

toto togel

toto togel

slot gacor

situs toto

toto slot

toto togel

slot pulsa

situs toto

situs slot

https://wildmans.org/

https://uba-internacional.com/

toto

situs toto

https://ameriparts.com/

situs togel

slot pulsa

https://fpssa.com.ar/

toto togel

situs togel

situs toto

slot pulsa

slot pulsa

situs toto

slot togel

slot gacor

https://didaktikamj.upol.cz/

slot qris

https://safari.udsm.ac.tz/

situs toto

slot toto

situs togel

https://cmnlacademy.com.au/product/rcg/

slot qris

situs toto

situs toto

https://www.technotech.it/en/

slot777

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

https://altpro.fi/tuotteet/

depo 5k

slot qris

slot togel

https://admission.gafcscmil.edu.gh/

https://vagas.promptservicos.com.br/

deposit 5000

https://www.karvyonline.com/dp-account-access/

https://trade.karvyonline.com/

https://hog-roast.com/

https://www.campingrozenhof.com/nl/

https://www.chicagoiron.com/

https://slopega.me/

situs slot

situs toto

https://campingrozenhof.com/

situs toto

https://prolugar.fau.ufrj.br/

slot deposit 5000

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs togel

deposit 5000

slot 5000

situs toto

toto 4d

https://gallery.pustovit.com/

https://www.hoteldenver.net/

https://marywshelley.com/

deposit 5000

toto togel

toto togel

https://datacenter.medinformer.co.za/

situs togel

slot gacor