Acest studiu nu este nimic altceva decat o continuare a celui precedent, de acelasi gen; in prezent , cu ajutorul Institutului Francez al Sanatatii, incercandu-se sa se gaseasca un raspuns in ceea ce priveste afectarea celor nou-nascuti de catre factori teratogeni, nascuti din cotidianul ce ne polueaza zi de zi.
Pentru cercetarea a fost folosita baza de date LISA, in care se precizeaza impactul sistemului uman imunitar cu mediul poluant, cat si tipurile de alergii dezvoltate in urma acestei "confruntari".1016 de mamici , impreuna cu nou-nascutii reprezentativi au fost studiati, esantionandu-se intr-un interval cuprins intre 1998 si 1999, toti subiecti ai orasului Munich. Toate femeile implicate, si-au pastrat resedinta in tot acest timp.
Concentratia agentilor poluanti a fost masurata in tot acest timp, pe scala larga, adica la nivel de oras, dar si la nivelul fiecarei resedinte, aici referindu-ne la o monitorizare complexa in particular a factorilor inconjuratori , din jurul fiecarei case, cartier ( a mamicilor studiate).
Savantii au fost in stare sa deosebeasca efectul agentilor de natura poluanta non-trafic, de agentii pro- trafic, studiind efectul asupra greutatii post-natala a bebelusilor. Daca mama este fumatoare sau nu, daca mama este obeza sau , daca mama este inalta sau nu si alte particularitati structurale sau comportamentale pot fi controlate.
Nou-nascutii cu o greutate sub 3000 de grame s-au dovedit a avea o concentratie mai mare de PM2,5 , o structura prezenta in aerul poluant, formata din cauza amestecarii noxelor de orice tip cu alti agenti din aerul atmosferic, la nivelu sangelui matern, in timpul sarcinii.
S-a observat ca particolele provin din cea mai mare parte de la noxele emise de motoarele diesel.
Pana acum, studiile din Statele Unite au demostrat acest lucru, dar in Europa este primul de acest gen.
www.gsf.de
www.news-medical.net
< Anterior | Urmator > |
---|