Pana acum se credea ca suplimentele de calciu si Vitamina D scad nivelul colesterolului, facand mai putin probabile bolile cardiace, informeaza romanialibera.ro. Insa, un studiu recent efectuat arata ca aceasta afirmatie este lipsita de acoperire.
In cercetare au fost implicate dosarele medicale a 1.191 de femei aflate la menopauza, dintre care jumatate lua suplimente de calciu si vitamina D, iar cealalta jumatate lua placebo.
Astfel, intre cele doua grupe nu existau diferente semnificative in ceea ce priveste valoarea colesterolului, la o distanta de 5 ani, explica oamenii de stiinta de la Colegiul de Medicina Albert Einstein din New York.
Mai mult decat atat, nu au fost gasite diferente nici in ceea ce priveste colesterolul rau, cel bun si nici cel total. Totusi, un studiu realizat in 2004 a aratat ca suplimentele de calciu, fara a fi inclusa si Vitamina D, este benefic, micosrandu-se cu 30% riscul de accidente cardiovasculare.
Citeste intreg articolul
Sursa: paginamedicala.ro